Skip to main content

”Când erai copil, te așezai în iarbă și priveai norii cu trec fără să ai vreun gând în minte. Asta e meditație pură, iar noi pierdem asta” – Dick Van Dyke

Am început materialul acesta cu un citat care punctează foarte bine ceea ce am devenit noi acum. Știu că e greu, dar atunci când ești înconjurat numai de haos și nebunie, este momentul potrivit să te dai un pas înapoi și să te gândești fix la momentele acelea când erai copil și totul era simplu și ușor. Și pentru că stresul cotidian nu ne lasă să avem aceste momente de respiro, Ziua Mondială a Meditației vine în ajutorul nostru. Aceasta zi este motivul pentru care oamenii ar trebui să ia parte la această practică veche de milenii și să-și limpezească mintea, amintindu-și că sunt oameni în primul rând, iar mai apoi angajați.

Istoria Zilei Mondiale a Meditației

Meditația a fost o parte integrantă a numeroaselor religii și a fost descoperită pentru prima dată în formă scrisă aproximativ în anul 1500 î.Hr. în India. Acesta joacă un rol proeminent în multe religii din întreaga lume, în special budismul și alte credințe orientale, dar este practicat și de cei care nu sunt nici spirituali, nici religioși, ca o modalitate de a elimna stresul și de a-și curăța mintea.

În lumea de astăzi, meditația este vitală, indiferent dacă ești sau nu o persoană spirituală, agitația frenetică a activității zilnice ne împiedică pe mulți dintre noi să avem vreodată un moment de liniște. S-a dovedit științific că meditația are efecte mentale și fizice pozitive atunci când este practicată în mod regulat. Unele dintre beneficiile cheie ale meditației includ:

  • Diminuarea anxietății – Anxietatea rămâne una dintre cele mai importante condiții de sănătate mentală. Deși, în cazuri severe, medicii pot prescrie medicamente pentru a ajuta oamenii cu anxietatea lor, adesea au tendința de a încerca mai întâi o abordare mai holistică. Meditația este una dintre cele mai frecvente modalități holistice de a trata simptomele anxietății, ajutând indivizii să-și încetinească ritmul cardiac, să controleze gândurile dăunătoare și să prevină episoadele de anxietate.
  • Reducerea stresului – Nu există nicio îndoială că lumea în care trăim poate fi stresantă. Deși stresul este un răspuns corporal complet normal, nu ar trebui să ne simțim stresați în mod regulat, deoarece stresul constant poate provoca probleme grave în organism. Meditația este o modalitate excelentă de a te concentra pe ceea ce simți și gândești și mai puțin pe ceea ce se întâmplă în exteriorul tău. Exercițiile de respirație efectuate în timp ce meditezi pot reduce tensiunea arterială și pot reduce nivelurile de stres, calmând mintea și oferind corpului timp să se refacă după perioadele de stres prelungit.
  • Concentrarea – Creierul uman încearcă să țină pasul cu multe lucruri, iar acestea, combinate cu internetul și accesul nostru la smartphone-uri, duc deseori la o deconcentrare masivă. Practicarea meditației și a atenției te încurajează să te gândești la prezent, să trăiești în momentul actual și să respingi distracțiile, ajutându-te să rămâi concentrat atunci când trebuie să fii și să îți îmbunătățești productivitatea generală.
Ziua mondială a meditației. Cum să-i oferi minții tale un moment fără stres

Cum să meditezi

Unul dintre cele mai mișto lucruri la meditație este că o poți face oricând și oriunde. Indiferent dacă ești așezat sau în picioare, închide pur și simplu ochii, concentrează-te pe respirații adânci și lasă-ți mintea să se golească de gânduri. Continuă să respiri adânc și folosește-ți respirația pentru a aprofunda sentimentul tău interior de calm, până când ești gata să deschizi ochii și să-ți continui ziua.

Cum să sărbătorim Ziua Mondială a Meditației

De Ziua Mondială a Meditație, cel mai bine e să-ți oferi câteva momente doar pentru tine, să-ți cureți mintea și să te relaxezi. Modul în care arată meditația poate varia în mare măsură de la persoană la persoană, unii preferând activitatea fizică însoțindu-le practica (adesea Yoga sau alte activități orientate spre exerciții) în timp ce alții preferă să stea și să se relaxeze.

Dacă vrei să sărbătorești această zi, găsește un loc retras și relaxant pentru tine, așează-te într-o poziție confortabilă, închide ochii, respiră adânc și lasă-ți toate gândurile să se rătăcească până dispar. Dacă nu ai mai practicat niciodată meditația s-ar putea să-ți fie greu să scapi de gânduri din prima, însă sunt multe tutoriale pe Youtube care să te îndrume în a face exerciții de respirație corecte.

Indiferent de modul în care alegi să sărbătorești Ziua Mondială a Meditației, amintește-ți că meditația este cea mai benefică atunci când este practicată în mod regulat, așa că de ce să nu-ți setezi un memento pentru a medita o dată pe zi.

Sursă: daysoftheyear.com

Leave a Reply

four × one =