Skip to main content

Trecerea la Ora de Iarnă ne bagă mai repede în case, întunericul lăsându-se mai repede, astfel că la 17.30 este deja noapte. Eliberaţi de treburile exterioare, avem astfel mai mult timp pentru noi înşine, să facem doar ce ne place sau, pur şi simplu, să nu facem nimic şi să stăm doar relaxaţi pe canapea. Pentru acest lucru există o zi dedicată, prima duminică din luna noiembrie.

Ziua fără Sarcini a fost concepută pentru a recupera ora “câştigată” o dată ce am dat ceasurile înapoi după trecerea de la Ora de Vară la Ora de Iarnă. Autoarea Nancy Christie a avut ideea ca, în loc să folosim ora câștigată pentru mai multă muncă și stres, să o folosim pentru a „respira, a ne relaxa, revigora, reîmprospăta și elibera de sarcinile cu care ne încărcăm zi de zi”. Ea ne spune că în această zi nu ar trebui să facem nimic, nimic altceva decât căutare sufletească și reflecție. Ar trebui să ne oprim, să respirăm și să ne minunăm de propria noastră existență; ar trebui să reflectăm și să privim lumea din jurul nostru și să ne plasăm în ea cu un sentiment de pace; ar trebui să folosim ziua pentru a ne întări și a fi amabili și grijulii cu noi înșine, astfel încât să fim mai în măsură să îi ajutăm pe ceilalți și astfel vom fi mai pregătiți să ne atingem propriile noastre obiective.

Este practic momentul de respiro înainte de a face primul pas în sezonul de Sărbători, care chiar dacă anul acesta ele stau fizic sub semnul pandemiei ele oricum le vom purta în suflet şi ne vom comporta ca atare. Aceeaşi Nancy Christie ne spune: “De obicei ne grăbim să facem ca totul să iasă bine, ceea ce nu face decât să sporească stresul și să ne trezească o voce şoptită în capul nostru pe care o auzim plângându-ni-se: „De ce viața mea nu poate fi ca un film de vacanță? De ce nu primesc ce am cerut în lista mea de Crăciun?”. Drept urmare, suntem nefericiți, supărați și dezamăgiți și ajungem să ne simţim inconfortabil inclusiv în exteriorul casei noastre. Soluția sau, mai exact, schimbarea pe care trebuie să o facem este dublă: să ne oprim să ne tot încărcăm cu sarcini şi cu idei de genul că făcând tot mai multe lucruri cu atât mai bine va fi totul. Aşadar, să ne oprim pentru o clipă, să respirpm adânc și să fim recunoscători pentru ceea ce avem”.

Tot ea vine şi cu soluţii concrete, pe care, doar gândindu-ne la ele astăzi, ar trebui să le punem în aplicare în zilele ce urmează: “Prima schimbare: renunțați la credința „mai mult este mai bine”. Reduceţi lista dumneavoastră dumneavoastră doar la câteva sarcini sau obligații care vă umple de bucurie și concentrați-vă asupra lor. Lucrurile nu sunt niciodată la fel de bune ca timpul: obiectele se uzează, se strică sau sunt uitate. Timpul cu cei pe care îi iubești – și amintirile pe care le creează – va dăinui pentru totdeauna. A doua schimbare: apreciază ceea ce ai. Este ușor să cazi în capcana de a crede că dacă ai avea mai mult din ceva – și doar tu știi ce este acel „ceva”, ai fi mai fericit. Dar concentrarea asupra a ceea ce nu ai îţi îndepărtează atenția de la ceea ce ai. Și șansele sunt să ai cel puțin cinci lucruri în viața ta de care ar trebui să fii recunoscător, care îți aduc bucurie sau pace, iar, dacă ele ar dispărea cu siguranţă le-ai observa absența.

Când vă concentrați asupra binecuvântărilor din viața voastră, veți observa că nivelul de stres se reduce treptat. Aşadar, una dintre cheile acestei zile este să ieșiţi din rutina „Dacă aș fi avut …” și, în schimb, fiți recunoscători pentru ceea ce aveți.”.

Citatul Zilei fără Sarcini: “Doar nefăcând nimic şi având doar aceste momente pentru noi înşine este ceea ce ne întinereşte trupul” – Miranda Kerr (37 ani), model australian.

Leave a Reply

seven + three =