Skip to main content

Oricât de mulți bani am cheltui pentru noi înșine, pentru a arăta suple și tinere, nu rămânem niciodată perfecte pentru prea mult timp. Continuăm să cumpărăm în lunar produse anti-rid, anti-îmbătrânire, dar și produse pentru slăbit, spre deosebire de japonezele care aleg să rămână în mod natural în formă și se menţin tinere, deși anii trec şi peste ele, la fel ca peste ceilalţi locuitori ai planetei. Ele chiar nu se străduiesc să păcălească aparenţele, ci fac acest lucru fără efort, graţie şi unei moşteniri culturale care astăzi s-ar traduce într-un dar al frumuseţii transmis din generaţie în generaţie. Inclusiv ele o recunosc, după cum stă mărturie şi cartea lui Naomi Moriyama, intitulată „Femeile japoneze nu îmbătrânesc sau nu se îngrașă”. Iar asta este o realitate, fiindcă japoneze au bătut în ultimele trei decenii toate recordurile mondiale de logevitate, având o speranţă medie de viaţă de 86,4 ani.

În cartea ei, Moriyama duce cititorul în bucătăria mamei sale din Japonia și îi dezvăluie secretele pentru o viață lungă și sănătoasă. Luate ca atare şi puse în practică de-a lungul vieții, rezultatele sunt impresionante. Iată rețeta japoneză pentru a trăi până la o vârstă îndelungată, în timp ce rămâi activă și sănătoasă:

1. Exerciţiile fizice sunt un ritual zilnic

Japonezii tind să fie activi cu munca lor de zi cu zi. Plimbările cu bicicleta, mersul pe jos sau drumețiile sunt exerciții care pentru ei sunt de rutină, dar care îi mențin sănătoși, făcându-i cei mai longevivi oameni de pe planetă. Niponii îşi fac întotdeauna timp pentru antrenamente ușoare, dar majoritatea dintre ei nu îşi tonifiază în mod intenționat musculatura.

2. Deserturile sunt evitate pe cât de mult posibil

Prea multă dulceață în dieta japonezilor nu este deloc o opţiune dulce pentru aceştia. Niponii sunt conştienţi de efectele pe care le are zahărul asupra organismului, așa că se țin cât mai departe de el. Bineînţeles că le plac deserturile, dar le consumă într-o cantitate minimă, astfel încât să rămână în siguranță faţă de orice neplăcere fizică pe care excesul de dulceață ar putea-o provoca.

3. Micul dejun este regele meselor

Se spune că micul dejun este cea mai importantă și cea mai consistentă masă a zilei în Japonia. Într-adevăr, pentru cine a luat masa într-o familie de niponi a putut vedea cu ochii săi cum micul dejun constă din multe fracțiuni, cum ar fi ceai verde, orez aburit, omletă, pește, supă miso cu tofu etc. Este dovedit ştiinţific faptul că oamenii care au un mic dejun bogat și o cină uşoară se păstrează în limitele unei greutăţi rezonabile.

Citește și: PREOT FALS ÎN JAPONIA, CEA MAI CONVENABILĂ MESERIE PE CARE O POȚI AVEA ÎN ȚARA SOARELUI RĂSARE. FASCINAȚI DE OCCIDENT, NIPONII AR DA ORICÂT PENTRU O NUNTĂ ÎN STIL EUROPEAN

4. Orez la fiecare masă

Peste tot în lume, principalul motiv din spatele obezității este făina, pâinea pe care oamenii o consumă la fiecare masă. Pentru japonezi orez este alimentul atașat fiecărei mese, fie că e vorba de mic dejun sau cină. Orezul este recunoscut ca unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, deoarece ne păstrează o greutate corporală ideală și are și multe alte beneficii.

5. Gătit cât mai simplu cu putinţă

Japonezii sunt foarte conștienți că sănătatea organismului depinde foarte mult de mâncarea consumată. Astfel, ei stau departe de excesul de ulei, de mâncărurile prea grele şi, în general, de orice lucru nesănătos. Niponii aleg mâncăruri proaspete sau care pot fi gătite ușor, în stilul asiatic Stir frying, aburirea sau fierberea. Pregătirea bucatelor durează maxim o jumătate de oră. Altfel, gătirea prea intensă ar distruge o bună parte din valoare alimentară, însă japonezii au grijă să păstreze valorile nutritive ale mâncării în limite rezonabile.

6. O mică porţie din fiecare

În loc să mănânce prea mult dintr-un anumit fel de mâncare, japonezii optează pentru o varietate de alimente, dar în porții mici, ceea ce înseamnă că la masă au parte de un pic din tot ce poftesc. Japonezii sunt instruiți să mănânce încet, savurând fiecare mușcătură pe care o iau. Nu-și umplu niciodată farfuriile, iar fiecare fel de mâncare este servit pe un platou diferit, decorat şi colorat, care să îi scoată în evidenţă frumusețea, în armonie cu gustul mâncării din farfurie.

7. Alimente proaspete de sezon

Japonezii îşi aleg alimentaţia în funcție de anotimp, deoarece mâncarea se dovedește a fi de cea mai bună calitate în mediul și natura sa. Supermarketurile din Japonia sunt pline de prospețime și alimente actualizate, iar niponii sunt instruiţi cultural să le mânânce imediat ce sunt recoltate. Dacă ar fi să învăţăm de aici o lecţie ar fi să nu cumpărăm pepeni sau cireşe în toiul iernii, ci fiecare fruct să-l mâncăm în anotimpul său de coacere.

8. Mâncarea gătită în casă

Japonezii adoră să îşi gătească singuri mâncarea, acasă, în loc să meargă la restaurant. Printre cele mai gătite preparate în bucătărie se numără peștele la grătar, supa miso, orezul aburit, legumele proaspete, fructele de mare sau fructe ca desert. Deşi populaţia Japoniei reprezintă 2% din populația lumii, în arhipelagul nipon se consumă 10% din peştele prins annual în apele Terrei. Dozele zilnice de acid gras Omega-3 sunt consumate de aproape toţi, astfel că nu e de mirare longevitatea acestui popor.

9. Alimente de bază sănătoase

Puţine sunt locurile din lume care se pot lăuda cu produsele de bază atât de bogate în nutrienţi. Mai mult decât în altă parte, orezul, cartofii, soia sau cartofii dulci reprezintă adevărate comori nutritive, care o dată consumate au efect şi asupra exteriorului corpului uman. Pielea este hrănită şi strălucitoare, iar acizii, vitaminele şi mineralele stau ca o barieră împotriva ridurilor, a petelor de îmbătrânire, a bolilor și a grăsimilor dăunătoare.

10. Japonezii se bucură din plin de mâncare

A ţine regim nu este una dintre preocupările care să se afle pe agenda japonezilor. Aceştia se simt confortabil să fie înconjuraţi de mâncare și să se bucure de o varietate de alimente şi nu le trece prin minte să se înfometeze pentru a pierde în greutate. Ei au propriile tehnici și sunt setaşi astfel încât să existe mereu un echilibru între minte şi trup. Obiceiurile lor alimentare sunt cele care le dau femeilor acel aer tineresc deşi sunt trecute mult de prima tinereţe şi contribuie şi la lunga lor durată de viaţă.

7 Comments

Leave a Reply

seventeen − 1 =